בואו נעשה את זה קצר ולעניין. יש 2 דרכים שבאמצעותן אפשר להיות ראשון בגוגל. 

  1. קידום ממומן - פרסום.
  2. קיום אורגני - עבודה של מקדם אתרים.

מה ההבדל בין ה-2 ומה מתאים לי?

קידום ממומן

הקידום הממומן הוא קידום באמצעות פרסום. אתם מוציאים תקציב של פרסום, למשל 1500 או 3000 שקלים בחודש. הכסף הזה הולך לגוגל, ובתמורה גוגל מציגים אתכם בתוצאות הראשונות בגוגל לאנשים שמחפשים. הפרסום הזה צריך להתבצע על ידי מומחה לפרסום בגוגל כדי שידע להתאים את הקמפיין שלכם לצרכים שלכם, עם ההיכרות והניסיון שלו עם המערכת ניהול הקמפיין ועם גוגל אפשר להגיע לתוצאות טובות. כמובן שהמפרסם לוקח עמלה - העמלה בדרך כלל באזור ה-20% מהתקציב שלכם.

יתרונות - הפרסום הוא מיידי ואפשר להתחיל לקבל לקוחות כבר בתוך יומיים.

חסרונות - הלקוחות תלויים בהשקעה שלכם. תשלמו - תקבלו, לא תשלמו - לא תקבלו ולא תופיעו בתוצאות הראשונות.

קידום אורגני

הקידום האורגני הוא קידום טבעי של האתר בתוצאות החיפוש. העבודה הזאת הרבה יותר מורכבת ודורשת המון עבודה מצד מקדם אתרים. מקדם אתרים יצטרך לעשות את העבודה הזאת במשך מס' חודשים ואף שנים כדי להגיע לתוצאות הרצויות. על פניו נשמע שזה לא משתלם, אבל אם אתם רוצים להשקיע בטווח הארוך - הקידום הוארגני הוא בשבילכם. בקידום האורגני אתם יכולים להופיע במאות תוצאות חיפוש רלוונטיות ולהגיע להמון לקוחות. בקידום אתרים המקדם 'מחזק' את האתר שלכם וכך האתר שלכם יופיע גבוה וגבוה יותר בכל חודש ולאט לאט תקבלו יותר כניסות לאתר.

יתרונות - מעולה לטווח הרחוק, יכול להניב המון לקוחות וניתן 'לשמור' על המיקום זמן גבוה לאחר הפסקת הקידום, אם כי זה לא מומלץ.

חסרונות - לוקח זמן עד שמתחילים לראות תוצאות וזה דורש השקעה כספית גדולה ללא תמורה נראית לעין בחודשים הראשונים.

האם מקדמי אתרים יכולים להבטיח לי מקום ראשון?

השאלה הזאת יכולה להיות טריקית מהסיבה הפשוטה - תלוי מה יופיע ראשון ואיפה. אם יחפשו את שם העסק שלכם ותהיו ראשונים, אין בכך הישג גדול מדי והרבה עסקים יכולים להבטיח כזה דבר. אם יחפשו ביטויים מבוקשים בגוגל כגון שם התחום שבו החברה שלכם עוסקת, ויש לכם תחרות - זה לא אפשרי להבטיח דבר כזה ואם מישהו יבטיח לכם את זה, עדיף להתרחק ולבדוק עם אנשים נוספים. מקדמי אתרים יכולים להבטיח עבודה ולהבטיח סוג של התקדמות, אך מקומות X בתוך X זמן לא אפשרי להבטיח מכיוון שלמקדמים אין באמת שליטה מלאה על המיקומים, ובהתחשב בכך שיש לכם מתחרים שגם להם יש מקדמים שמתחרים על המקום הראשון, אל תצפו שדווקא שלכם יצליח לעשות זאת. 

עם זאת, חשוב לשים לב לדבר שאולי לא הרבה לוקחים בחשבון. לעתים מקדמים מתמקדים בביטוי אחד או שניים שרק על פיהם הם מודדים את הקידום. בפועל, אסור להגביל את הביטויים, כי בביטוי אחד יכול להיות קשה יותר להתברג במקום טוב, בעוד שישנם ביטויים שיוזנחו אך הם יותר ריאלים ועדיפים לכם. אל תגבילו את המקדם שלכם ובקשו ממנו לא להגביל אתכם.

אז מה אני צריך לעשות?

עסק חדש? התחל בקידום ממומן בתקציבים של 1000-1500 שקלים בחודש. לאט לאט כשתתחיל לראות הצלחות, הפחת את התקציב הממומן והתחל להשקיע בקידום אורגני.

עסק ותיק? השקיעו גם וגם. סכומי כסף של כמה אלפים בקידום הממומן, גם בגוגל וגם בפייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות. הכסף הזה בדרך כלל מחזיר את עצמו.