הרבה בעלי עסקים פשוט מפקידים בידיים של איש השיווק שלהם את כל העבודה. במיוחד אם זה חברת שיווק ופרסום חיצונית - אין זה מספיק פשוט לסמוך עליהם ולחכות לתוצאות. בעל עסק צריך כל הזמן להיות טרוד באיך הוא יכול להצליח עוד יותר ואיך הוא יכול לעזור כדי שהעסק יידחף קדימה עוד ועוד. הסיבה לכך, היא שדרוש יותר מאשר ידע טכני וניסיון בפרסום כדי לגרום לעסק להצליח, אלא צריך לשנות את העסק מבפנים כדי שהוא יבלוט על פני המתחרים.

יש מגוון ערוצי פרסום אפשריים

  • רשימת תפוצה במייל
  • פרסום בגוגל
  • פרסום בפייסבוק
  • פרסום באינסטגרם
  • באנרים באתרים
  • עלונים
  • מודעות בעיתון 
  • ועוד...

לפעמים אתם יכולים לנסות להשתמש בכולם והתוצאות עדיין לא יהיו משביעות רצון. במקרה כזה צריך לעשות בדק בית ולענות על כמה שאלות ביניכם לבין עצמכם. 

מה עושה אתכם שונים מהאחרים?

ישנם תחומים שבהם עסקים שמתחרים זה בזה, מציעים פחות או יותר את אותו הדבר. זה יכול להיות מאוד מבלבל עבור לקוח שמתכנן להוציא את כספו אבל לא יודע במה לבחור. עליכם לעשות כל מה שאפשרי כדי לגרום לו לקבל החלטה קלה יותר. כל יתרון שתוכלו לספק עבור הלקוח - הנחה, שירות נוסף אקסטרה או בונוסים למיניהם - יוכלו לשמש לטובתכם בקמפיין פרסום בו כל המתחרים פחות או יותר זהים. 

היו יוצאי דופן

לפעמים אתם באמת שונים מהמתחרים ויש לכם משהו מיוחד, אבל זה לא חוכמה אם קשה להם למצוא את זה. השתמשו בכותרות שוברות שגרה והדגישו את היתרונות שלכם במקומות בולטים. השתמשו ברעיונות מקוריים. לפעמים שווה לצאת מהקופסא רק כדי לבלוט יותר - אל תשתמשו באותם תכסיסים של המתחרים שלכם, היו יוצאי הדופן.

תנו להם הצעה שהם לא יכולים לסרב לה

ישנם טריקים שיווקיים מאוד פשוטים שלפעמים לא מיושמים על ידי עסקים רבים. קורה שבעל עסק מאמין במוצר או בשירות שלו והוא לא חושב שצריך לעשות בו שינויים. אבל לפעמים צריך לתת ללקוח כמה אופציות לבחור בהם בכמה תמחורים שונים. ה'חבילה' הרגילה שאתם מציעים לא תמיד מתאימה לכולם, אז תמיד שווה להוסיף תמיד חבילה 'קלה' יותר כדי לתפוס את אלו שעלולים לנטוש. כל לקוח נחשב. בנוסף, טריק שיווקי נפוץ הוא להוסיף חבילה 'יוקרתית' ולא ריאלית רק כדי להפוך את החבילות האחרות לאטרקטיביות יותר.

קחו להם את הפחד

זה לא פשוט להתחייב. במיוחד כאשר מדובר בסכומי כסף משמעותיים או לעסקאות בעלות טווח ארוך. שווה לבדוק, בהתאם לסוג העסק שאתם מנהלים, איך אתם יכולים להפחית את הפחד הזה ממחוייבות. חודש ניסיון חינם או החזר כספי במידה והם לא מרוצים הם דוגמאות לדרכים שבהם אתם עוזרים ללקוחות לקחת את הסיכון ולהצטרף אליכם. 

תוסיפו עוד קצת פחד

יש פחד שדווקא כן שווה לנצל. תנו ללקוחות תחושה שאם הם לא מממשים את העסקה הם לא יודעים מה הם מפסידים. תנו להם תחושה שזה על זמן שאול והמבצע נגמר ממש בעוד זמן קצר או שנגמר המלאי בעוד רגע. לעתים לקוחות יעדיפו לקחת את הצ'אנס בלקנות מאשר לדעת שהם פספסו משהו שלא יחזור.

אלו רק כמה טיפים קטנים לפרסום עסק - שבעל העסק צריך ליישם בעצמו מכיוון שהם דורשים שינוי בתכניות ובשירותים שהעסק מציג. אם אתם חושבים שחלק מהרעיונות האלו שווים המלצה לאיש הפרסום - אז גם טוב. בהצלחה.