לפני שאנחנו מתחילים לדבר על מה לבחור, צריך קודם להגדיר מהו תקציב נמוך. בעל עסק שרוצה להתחיל פרסום וכל מה שיש לו להקציב זה 150 שקלים, סביר להניח שעדיף לו לחסוך כדי שיהיה לו תקציב גבוה יותר ואז הוא יוכל לפרסם בתקציב גבוה יותר. התקציבים הנמוכים שאנחנו מדברים עליהם בכתבה זו הם תקציבים של 1000-1500 ש"ח. אפשר גם 'לעשות משהו' עם תקציב של 800 ש"ח אבל יהיה קשה למצוא חברות שיסכימו לעבוד עם תקציב כזה, בטח אם זה כולל את עמלת הניהול של קמפיין הפרסום.

תקציב של 1000-1500 שקלים בחודש

תקציב כזה, נחשב תקציב נמוך בעיני אנשי שיווק ופרסום, אך זהו למעשה תקציב שעסקים קטנים מרגישים שזה מה שהם יכולים 'לגרד'. כמובן שאם תלכו לחברות גדולות, הן יגידו לכם שאפילו תקציב של 3000 שקלים הוא לא מספיק. הכל יחסי. אבל בדרך כלל אם תבוא ולחברת שיווק באינטרנט ותגידו לה שהתקציב הוא 1500 שקל, הם ימצאו עבורכם פיתרון שיתאים לכם.

איך הכסף הזה מתחלק?

 בעל העסק צריך להבין, שסכום הכסף שהוא מוכן להקציב בחודש הולך ברובו לפלטפורמות הפרסום - בעיקר גוגל ופייסבוק - אך לא רק. חברת הפרסום לוקחת עמלה כמובן שיכולה להגיע ל-20-25% מתקציב הפרסום. בנוסף לכך, יש הוצאות נוספות שיכולות להתלוות בחודש הראשון. הוצאות כמו הקמת דף נחיתה או פתיחת כרטיסים למיניהם לפי הצורך.באופן היפותטי, בחודש הראשון, סביר להניח שרק חצי מהסכום יוכל ללכת לפרסום עצמו. יש לכך השלכות מבחינת כמות הקליקים והפניות שתקבלו בחודש הראשון. מה שמוביל אותי לסעיף הבא.

מה אני אקבל בתמורה?

כפי שאמרתי, החודש הראשון הוא החודש שבו הכי פחות תרגישו את השינוי, למרות ההוצאות שלכם. גם אם החברות ינסו לעשות כל שביכולתן כדי שתרגיש את השינוי, הוא תמיד יהיה טוב יותר בחודשים שלאחר מכן. החודשים הבאים יהיו יותר יעילים עבורכם ולכן אסור להפסיק כבר בחודש הראשון את הפרסום ויש לתת צ'אנס של 4-6 חודשים כדי לראות שתהליך הפרסום מתקדם. במהלך קמפיין הפרסום החברות יבצעו אופטימיזציה ושיפור של קמפיין הפרסום או של דף הנחיתה שלכם כדי שיהיה ממיר יותר ומתאים יותר.

חשוב לדעת - אי אפשר לצפות מאיתנו או מחברת הקידום לחזות את כמות הפניות והרווחים שיהיו לכם. מומחה קידום יוכל להעריך, אך הערכות אול יכולות להיות מדויקות מאוד או לא מדויקות כלל ולכן יש לקחת זאת בערבון מוגבל. 

אנחנו נוטים להגיד ללקוחות שלנו את האמרה הפשוטה הזאת שכל אדם יוכל להסכים איתה - אם העסק שלכם באמת טוב ויש לו יתרון בולט על פני המתחרים, אין שום סיבה שקמפיין הפרסום לא יניב לכם רווחים יפים. חשוב מאוד להדגיש את היתרונות שלכם מכיוון שאתם לא היחידים שמפרסמים בפלטפורמות אלו ואתם חייבים להציע משהו שאחרים לא. אם זה מבצע לזמן מוגבל או תכונה מיוחדת שקיימת רק אצלכם. אלו הדברים שיכולים לעשות את ההבדל העיקרי, בנוסף לשיטות השיווק והפרסום של חברת הקידום. 

דבר נוסף שיכול להשפיע על 'מה תקבלו בתמורה' הוא מה למעשה אתם מצפים לקבל בתמורה. יש הבדל גדול מאוד בשיווק ובפרסום של אתרי חנויות דיגטליות לבין נותני שירות. גם בין נותני השירות יש הבדל בין שירות שעליו בעל העסק מרוויח 200 שקלים לבין עסקאות שיכולות להגיע לאלפי שקלים. שווה גם לזכור שעבור עסקים רבים, בהנחה שהשקעה של תקציב נמוך תניב להם לקוח או שניים בלבד - אם כל לקוח יכול להניב להם רווחים גדולים הם כבר מכסים לעצמם את קמפיין הפרסום ויישאר להם עודף לחודש הבא

איך אני ממשיך מפה?

ובכן, אתם יכולים להמשיך לקרוא באתר שלנו ובמקומות אחרים מידע נוסף אודות פרסום באינטרנט, או שאתם יכולים למלא את הפרטים בטופס שלמטה כדי שנוכל לעזור לכם להתחיל כבר עכשיו.