ענף הפרסום משתנה מקצה לקצה בשנים האחרונות, אם בעבר המפרסמים נאלצו לשלם הון עתק עבור פרסום בערוצי הטלוויזיה והרדיו וכמובן בעיתונות הארצית והמקומית, כיום רוב התקציב עובר לפרסום באינטרנט. כלי הפרסום באינטרנט הולכים ומשתכללים, כאשר אחד היתרונות העיקריים לפרסום ברשת הוא המחיר הנוח והאפשרות לנטר את התוצאות, לבחור קהלי מטרה על פי פרמטרים שונים ולקבוע תקציב המתאים גם לעסקים הקטנים.

מה זה פרסום בגוגל ומדוע הוא מתאים לעסקים קטנים?

עסקים בינוניים וגדולים לרוב ישלבו בין קידום ממומן לפרסום בגוגל, אך לעסקים הקטנים יש תקציב מוגבל ונמוך יותר, לכן לרוב כדאי להם לפרסם בשיטת הפרסום הממומן (PPC). פרסום עסקים בגוגל מאפשר גם לעסקים הקטנים ליהנות מחשיפה עצומה מאחר והמודעה ניצבת בראש דך תוצאות החיפוש ולא ניתן להתעלם ממנה.

חברת גוגל מציעה מערכת פרסום מתקדמת וחדשנית הנקראת גוגל אדס (Google Ads). אפשר להגדיר תקרה לתקציב חודשי ולעבוד גם עם תקציב נמוך יחסית. הפרסום בגוגל מבוסס על תשלום תוצאות בלבד, למשל קליק על המודעה או שיחת טלפון לעסק.

מהם יתרונות הפרסום בגוגל עבור עסקים קטנים?

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל והפופולרי ביותר בעולם, כולם משתמשים בגוגל כדי לחפש מידע, החל מחיפוש מוצרים ועסקים, דרך איתור מידע בנושאי רפואה ועד חיפוש מידע על אמנים, תערוכות, טרנדים ועוד.

באמצעות פרסום יעיל ואפקטיבי בגוגל גם עסקים קטנים זוכים לחשיפה ממוקדת ורלוונטית לתחום העיסוק שלהם, הם זוכים לגידול משמעותי במספר המבקרים באתר ובחנות הפיזית, בנוסף הם זוכים ליותר שיחות טלפון, ומכאן הדרך קצרה לגידול משמעותי במכירות.

היתרונות העיקריים של פרסום עסקים בגוגל הם:

  • תשלום רק עבור הקלקות על המודעה או שיחת טלפון לעסק.
  • פרסום ממוקד לפי מיקום הגולשים.
  • פרסום ממוקד לפי מאפייני קהל המטרה (פילוח מדויק של קהלי היעד).
  • עלות יחסית נמוכה.
  • אפשר לעצור את הקמפיין בכל רגע ולשנות אותו בהתאם לצורך ועל פי התוצאות.
  • כלי ניטור ומעקב מתקדמים.
  • העלאת קמפיין חדש תוך דקות ספורות.
  • אפשר לבחור ביטויי מפתח רלוונטיים לעסק.
  • אין התחייבות חוזית ארוכת טווח.
  • המודעה ממוקמת בראש דף תוצאות החיפוש.
  • הפרסום בגוגל תורם למיתוג, למיצוב ולבידול העסק ממתחרים.
  • אפשר לפרסם ברשת המדיה (GDN), ביוטיוב ובאתרים רלוונטיים נוספים.

ישנם יתרונות חשובים נוספים לפרסום בגוגל עבור עסקים קטנים, למשל הפניית הגולשים המקליקים על המודעה לדף נחיתה מעוצב וייעודי כדי לשפר יחס המרה, לייצר לידים איכותיים ועוד. כמו כן, פרסום עסקים בגוגל יכול להופיע גם במובייל, ויש אפשרות לקמפיין רימרקטינג, כלומר שיווק מחדש. רימרקטינג הוא כלי יעיל במיוחד לעסקים המפרסמים בגוגל מאחר והוא מאפשר להציג את המודעה לגולשים שביקרו באתר של העסק, התעניינו במוצר או בשירות מסוים ועוד.

ראוי לציין כי בעלי עסקים קטנים יכולים לנהל את הקמפיינים שלהם לבד ובלי לשלם לאנשי המקצוע, יחד עם זאת עדיף לפרסם בעזרת המומחים כדי להשיג את התוצאות הרצויות.