הרבה אנשים יגידו לכם שאין דבר כזה קידום אתרים בזול, ואולי יש בכך צדק. תחשבו שכמעט בכל תחום יש מתחרים חזקים וטובים שמשקיעים תקציבים גדולים, ומה הסיכוי שיהיה אפשר לעקוף אותם במיקומים בגוגל באמצעות תקציב קטן מהם? 

אלא מה? תחום קידום האתרים הוא תחום מאוד גדול ולפעמים אם מחלקים אותו לתתי תחומים וקובעים מטרות של טווח ארוך וטווח קצר, יהיה אפשר למצוא דרכים להשקיע פחות כסף ולקדם את האתר ואת העסק שלכם לפי אמות המידה של העסק שלכם.

אחת האסטרטגיות לעשות את זה היא לחלק את תקציב הקידום שלכם ל-2 חלקים עיקריים 

  • קידום אורגני - הקידום הטבעי של האתר שלכם במנועי החיפוש שדורש חיזוק שבועי ללא הפסקה כדי להגיע לתוצאות גבוהות בצורה אורגנית.
  • קידום ממומן - השקעה כספית על פי תקציב מוגדר מראש שהולך כולו לכלי הפרסום (גוגל, פייסבוק וכו') בנוסף לעמלת פרסום שלוקח המקדם.

קידום אורגני 

הקידום האורגני הוא קידום עם חשיבה לטווח הרחוק והעלות שלו יחסית גבוהה מהסיבה הפשוטה ולא בהכרח רואים תוצאות בהתחלה, אך הוא מאוד משתלם בסופו של דבר. תחשבו שאלפי אנשים מחפשים בכל חודש את השירות שלכם במגוון רחב של ביטויים וכדי שכל אלו, או לפחות רובם, יהפכו ללקוחות - צריך להיות במקומות הראשונים בגוגל. תוצאות החיפוש בגוגל שמופיעות בדרך כלל הן לא ממומנות ומי שהשקיע בקידום האורגני וקידם את העסק שלו לתוצאות אלו זוכה לאותם לקוחות. תקציבים מתאימים לקידום אורגני נעים בדרך כלל בין 1500 ש"ח ל-2500 ש"ח ואף יותר.

קידום ממומן 

תקציב ממומןהקידום הממומן הוא יותר 'פשוט' להבנה. בעל העסק משקיע תקציב ומייצר מודעות בראש תוצאות החיפוש - אנשים לוחצים על המודעות - גוגל או כלי הפרסום האחר מחייב את העסק על הלחיצה על המודעה - הלקוח שמגיע לדף הנחיתה או אתר הלקוח בוחר אם להשאיר פרטים / להתקשר / להזמין מוצר או לא לעשות כלום. 

אנחנו, בתור חברת פרסום, תמיד ממליצים לשלב בין השניים, אך כפי שניתן להבין, הקידום הממומן הוא עדיף לאנשים עם תקציב קטן ובכך אפשר לקדם את האתר והעסק שלכם בזול.

היתרונות של הקידום הממומן עבור אנשים בעלי תקציב קטן הם:

  • ניתן לקדם את האתר באמצעות תקציב קטן בעוד שהאורגני דורש תקציב גדול יותר
  • ניתן לראות תוצאות בתוך זמן קצר מאוד (מס' ימים בודדים בהשוואה לחודשים ארוכים באורגני)
  • ניתן לבחור את התקציב מראש ולדעת הערכה מה יתקבל בתמורה

כמות התקציב תלויה בלקוח אך במקרים רבים המפרסם יתן את המלצתו לתקציב פרסום. תקציבים לקידום ממומן נעים בין 1000 ש"ח לחודש לעסקים קטנים, 2000-5000 ש"ח לעסקים בינוניים, ותקציבים גדולים יותר לעסקים גדולים. מלבד התקציב, ההוצאה הנוספת של העסק בנוגע לקידום הממומן הוא העמלה למפרסם / חברת השיווק והפרסום. עמלה זו היא בדרך כלל 20% מתקציב הפרסום. תוכלו לקרוא עוד יותר על פרסום בגוגל בדף הבא.