האם אפשר לקדם לקדם אתר בזול? כל מה שצריך לדעת

הרבה אנשים יגידו לכם שאין דבר כזה קידום אתרים בזול, ואולי יש בכך צדק. תחשבו שכמעט בכל תחום יש לא מעט מתחרים וחלקם אף חזקים וטובים שמשקיעים תקציבים גדולים, ומה הסיכוי שיהיה אפשר לעקוף אותם במיקומים בגוגל באמצעות תקציב קטן מהם? 

אלא מה? ישנה איזו אפשרות וחצי כן לקדם את האתר בזול. האפשרות הראשונה היא "מיקוד" להתמקד עם תת-תחום או כמה מילות מפתח ממוקדות ואותן לקדם- תחום קידום האתרים הוא תחום מאוד גדול ולפעמים אם מחלקים אותו לתתי תחומים וקובעים מטרות של טווח ארוך וטווח קצר, יהיה אפשר למצוא דרכים להשקיע פחות כסף ולקדם את האתר ואת העסק שלכם לפי אמות המידה של העסק שלכם. והחצי אפשרות - היא להשקיע בסבלנות לאורך זמן רב - בקידום אתרים - תוצאות הן פונקציה של זמן ביחס להשקעה, השקעה גדולה יכולה לקצר את הזמן לקבלת תוצאות והשקעה נמוכה פשוט תימשך הרבה זמן, כתבנו "חצי אפשרות" מכיוון שבזמן הזה אל לנו לשכח שעדיין מתחרים ממשיכים לקדם את האתר שלהם בזמן הזה ולכן התוצאות מראש יהיו מוגבלות - אבל זה מאפשר גדילה איטית עד לקבלת תקציב השקעה גדול יותר.

נחלק את עניין קידום האתרים ל2 אפשרויות עיקריות :

  • קידום אורגני - הקידום הטבעי של האתר שלכם במנועי החיפוש שדורש חיזוק שבועי ללא הפסקה כדי להגיע לתוצאות גבוהות בצורה אורגנית.
  • קידום ממומן - השקעה כספית על פי תקציב מוגדר מראש שהולך כולו לכלי הפרסום (גוגל, פייסבוק וכו') בנוסף לעמלת פרסום שלוקח המקדם.

קידום אורגני 

הקידום האורגני הוא קידום עם חשיבה לטווח הרחוק והעלות שלו יחסית גבוהה מהסיבה הפשוטה ולא בהכרח רואים תוצאות בהתחלה, אך הוא מאוד משתלם בסופו של דבר. תחשבו שאלפי אנשים מחפשים בכל חודש את השירות שלכם במגוון רחב של ביטויים וכדי שכל אלו, או לפחות רובם, יהפכו ללקוחות - צריך להיות במקומות הראשונים בגוגל. תוצאות החיפוש בגוגל שמופיעות בדרך כלל הן לא ממומנות ומי שהשקיע בקידום האורגני וקידם את העסק שלו לתוצאות אלו זוכה לאותם לקוחות.

למה קידום אורגני יקר?

בקידום אורגני ישנה השקעה מרובה, בן מבחינת זמן והן מבחינת משאבים להלן דוגמאות :

  • תוכן / מאמרים לאתר
    לקדם אתר דורש מידע באתר - דפים שאליו יגיעו הגולש על פי מילת החיפוש המבוקשת, כל דף תוכן יכול להגיע לעלות של 80-150 שח לדף - תכפילו את זה בנניח 4-6 דפים בחודש כבר הוצאה של של 500-900 שח רק על תוכן
  • רכישת קישורים / מאמרים חיצוניים
    אחד הדרכים החשובות בקידום אתרים אורגני הוא בניית מערך קישורים רלוונטים לאתר שלנו, תחום הקישורים הוא רחב מאוד ותלוי מאוד באתר המקשר, באיכות שלו, בסמכותיות שלו ובקידום שלו בגוגל, קישורים בדרך כלל מחולקים ל3 שכבות, קישורי פרימיום שעלותם אלפי שקלים מאתרים ידועים ונחשבים (מאקו / רשת / וואלה ועוד). שכבה שניה קישורים מאתרי לקוח / אתרים ממוקדי נושאים שעלותם בדרך כלל סביב 300-500 שח לקישור, ושכבה 3 - קישורים מבלוגים ואתרי תמיכה כלליים ללא נושא מוגדר שעלותם בערך 150-250 שח לקישור. כמו כן ישנם את השכבה התחתונה קישורי חינם מאתרי מאמרים ו/או אינדקסים למינהם, שלא מומלצים בשלבים הראשונים.
  • מחקר וניתוח נתונים
    אולי הלב של כל עניין קידום האתרים והפרמטר החשוב ביותר שהתשלום עבורו הוא בעיקר עבור "ידע וזמן". דברים כגון : מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, ניתוחים אנליטיים ושיפורי יחס המרה הם דברים שלוקחים זמן ודורשים ידע ובלעדיהם תהליך קידום אתרים אינו מושלם.
  • כלים ועזרים לקידום אתרים
    כל סוכנות קידום אתרים שמכבדת את עצמה משתמשת בכלים המסייעים בקידום האתרים, החל מכלים חינמיים שמוצעים על ידי שלל חברות ובראשן גוגל והן בכלים בתשלום כגון : ahref, semrush ודומינהם. כלים אלו נועדו לשימוש בעיקר בסעיף הקודם - מחקר וניתוח נתונים, כמו כן כלים אלו מסייעים לדעת את התקדמות האתר בתוצאות גוגל במילות המפתח המבוקשות. כלים אלו עולים בין עשרות למאות דולרים בחודש.

ואלו הסיבות העיקריות למה קידום אתרים אורגני יקר. כמה יקר? ביחס להשקעה נורמאלית ובהתאם לתחום נעריך קידום טוב בסביבות 3500-5000 ש"ח, וזכרו ככל שמשקיעים יותר כסף, מושקעת יותר עבודה- ותוצאות יגיעו יותר מהר

אז איך אפשר לקדם אתר אורגני בזול?

נתחיל בכך שנאמר שקידום אורגני לתמיד במחיר זול - לא יתאפשר, הרעיון הוא בעצם להתחיל במחיר זול וככל שמתקדמים בעסק להשקיע עוד באורגני, דבר נוסף- כשאנחנו אומרים זול אנחנו עדיין מתכוונים שיש סכום מינימום שמצריך השקעה והוא נע בסביבות ה 1000 ש"ח לחודש. וכמו שכתבנו  מיקוד למילות מפתח עם תחרות נמוכה יותר או מיקוד גיאוגרפי וגם לקחת בחשבון את פונקציית הזמן.

קידום ב 1000 ש"ח בחודש

מה אפשר לקבל ב1000 ש"ח בחודש שעדיין יתרום לקידום האתר ויאפשר גדילה איטית ואפשרות לבעל העסק לחסוך ולהשקיע בעתיד סכום גדול יותר?

  • 2-3 דפי מידע חדשים כל חודש
  • 2 קישורים משכבות ב' וג' כל חודש
  • 3-4 שעות מחקר בחודש

אולי לא נשמע הרבה אבל לטווח של שנה מצטבר לא מעט תוכן חדש וקישורים והכי חשוב - מתחילים להניע תהליך התקדמות באתר, עם ההתקדמות ועם הפניות כבר יגיע התיאבון.

קידום ממומן 

תקציב ממומןהקידום הממומן הוא יותר 'פשוט' להבנה. בעל העסק משקיע תקציב ומייצר מודעות בראש תוצאות החיפוש - אנשים לוחצים על המודעות - גוגל או כלי הפרסום האחר מחייב את העסק על הלחיצה על המודעה - הלקוח שמגיע לדף הנחיתה או אתר הלקוח בוחר אם להשאיר פרטים / להתקשר / להזמין מוצר או לא לעשות כלום. 

אנחנו, בתור חברת פרסום, תמיד ממליצים לשלב בין השניים, אך כפי שניתן להבין, הקידום הממומן הוא עדיף לאנשים עם תקציב קטן ובכך אפשר לקדם את האתר והעסק שלכם בזול.

היתרונות של הקידום הממומן עבור אנשים בעלי תקציב קטן הם:

  • ניתן לקדם את האתר באמצעות תקציב קטן בעוד שהאורגני דורש תקציב גדול יותר
  • ניתן לראות תוצאות בתוך זמן קצר מאוד (מס' ימים בודדים בהשוואה לחודשים ארוכים באורגני)
  • ניתן לבחור את התקציב מראש ולדעת הערכה מה יתקבל בתמורה

כמות התקציב תלויה בלקוח אך במקרים רבים המפרסם יתן את המלצתו לתקציב פרסום. אנו מגדירים תקציב קטן של עד 1500 ש"ח תקציב למודעות גוגל. מלבד התקציב, ההוצאה הנוספת של העסק בנוגע לקידום הממומן הוא העמלה למפרסם / חברת השיווק והפרסום. עמלה זו היא בדרך כלל 20% מתקציב הפרסום והאחוז יורד ככל שהתקציב עולה. כמו כן ישנה עמלת מינימום. תוכלו לקרוא עוד יותר על פרסום בגוגל בדף הבא.

אגב, אנחנו ממליצים בחום לכל עסק מתחיל שיחלק את תקציב הקידום שלו גם לאורגני (תוצאות לטווח הרחוק) וגם לממומן (תוצאות כמעט מיידיות)